Thursday, October 25, 2007

KeK CoKeLaT...

Kek Cokelat kegemaran ramai...uuhhmmm resepi rahsia bkn secret resepi 2 ..nie resepi rahsia mak aku..heheheheh sedap2 kata peminat2 kek cokelat..uuhhmmm org yg paling suka mkn adalah Ms Anes Kerol ngn Mr.F..ish2 leh demuk dak2 nie kalau aku wat selalu..uuhhmmm act. tak le ssh sgt nak watnyer..anda kena perlu mesti rajin wat.hehehhe aku problem skitle nak wat kat umah utk kawan kawan sbb oven n tempat putar(ntah apa ke nmanyer) tue x der kat umah...tgklah kalau aku ada duit lebih nnti aku beli satue..leh wat slalo.Kek cokelat nie aku x makan sgt pon lg pon aku mmg x suke cokelat..tp aku suka tgk diorg makan..cam best jer..sebijik kek tahan 2 hr jer...uh uh..ok kat cni aku akan sertakan resepi dia utk tatapan korang sume k...jgn tgk sajer wat le jgn mals2....





~ COKELAT CAKE~


Bahan-Bahan


3 cwn gula (d kisar halus)-kna halus betoi2 tau jgn men belasah jer
4 biji telur
2 cawan tepung (tepung gandum) nie x payah dok beli tepung kek ker tepung naik sendiri ker
1 cwn cokelat
2 cwn air panas
1 sudu teh baking powder
1 " soda berkabonat
1 " garam




Cara-cara nak masak



1


putar gula ngan butter sampei kembang

2

pastue masukan bahan2 len sume2 tue then putar lagi sampei agak rata

3


ha bila dah jadi macam gmbar d atas nie maknanya dh siaple utk di bakar

jgn bakar dgn bekas2 plastik tue plk masukan le dlm loyang dulu...hehehe

ok last sekali bile dh siap korang letakle topping dia sesuka hati korang nak beli ke nak buat sendiri ker pandai2lah k..heheheh x kan sume aku nak bagi nnti aku x leh plk nak jual kek..kuangkuangkuang

3 comments:

aniskhairul said...

weh.........
ak tader tu yg nk putar2 tuh...
pukul ngan tangan beapa lama ble siap erk????
nk buat kek cokelat jugak...huhuhu
---sedapnyeeeeeeeee

Anonymous said...

nanti akak nk try wat qat umahla..heeee..jgn jeloz yea khai kalu nak buat kenala beli benda tue manaleh pukul pakai tgn nnti tak naikla...heheheh :)

aniskhairul said...

eik akak..apsal lak tak naik???
bukan dulu2 org wat kek pukul ngan tgn jeke??
----ni tgn ni kecik2 dulu duk wat bahulu tau!bukan senang nk pukul tuh...
----tapi slek umah sewa ktorg tader oven jek..kalo tak,ble sok axie buat...huhuhuhu